• prefontaine
    5.6k
    ulovi i pustiSajla
    Tako mene prije par godina frend dugo nagovarao da idem s njim u ribu.

    I ajde, odem, ohladim si gajbu piva, ponesem si za jest. Gledam njega kako vadi one štapove, full oprema, cijeli uzbuđen, pitam oš pivu, neće, oš jest, neće. Šta ga god pitam, ili klimne glavom ili u jednoj riječi odgovori. Kontam, ajde nervozan je, nije ništa ulovio. Nakon par minuta napokon se onaj štap mrda, on uze onu ribu, gleda je, pita mene: i šta kažeš, a? rekoh "top", a on je samo fino vrati u rijeku.

    E je*em i tebe i ribu, na šta dan izgubih.
  • jedan u nizu
    16.4k
    Gledam ovu genijalnu nogometnu predstavu u Gorici i razmisljam nesto o prijevozu do Gorice i nazad, guzvama na liniji 268 i slicnim problemima u gradu . (tema grada je trenutno zatvorena).

    I tako mi se misao vrzma do guzvi u gradu i potencijalnog metroa u gradu.
    Koliko bi tako jednostavna ideja preporodila grad i promet u njemu.

    I tako ja dalje razmisljam koje bi sve linije mogli imati i kako bi to funkcioniralo, i sjetim se kako ljudi obicno govore da trebaju dvije linije i to istok-zapad i sjever jug. Da bude sto jeftinije i jednostavnije.
    Pa nekako gruntam i mislim da je to totalno krivo i da treba nekih 3 linije kako bi to sve funkcioniralo i povezalo sto vise grada u podzemnu mrezu. Linija od Crnomerca do Dupca ima smisla, ali realnno, samo ljudi u uskom radijusu od linije bi koristili taj pravac. Sto je sa masom ljudi sa zapada (Spansko, Malesnica, Precko, Jarun i Tresnjevka), te ljudi sa istoka grada (Borongaj, Pescenica, Zitnjak), oni sigurno nebi hvatali neke lude autobusne linije da bi dosli do metroa, zatim sjeli na metro, i onda opet hvatali autobuse do odredista.

    I tako dodem do neke moje ideje kako bi to moglo funkcionirati da je vecina grada povezana lijepo i da se sa svake strane moze doci do bilo kojeg dijela grada sa jednim presjedanjem.
    A i dalje da je samo 3 linije, kako bi se smanjili troskovi i bilo jednostavnije.


    t1sP9Tx.jpeg


    Crvena linije Podsused - Dugave
    Jedan od najzagusenijih pravaca po Bologni i Ilici prema centru. Povezano sa istocnim Novim Zagrebom, a prolazi kroz sami centrar (Trg i Glavni k.)
    Linija se kriza sa druge dvije u centralnom dijelu, pa stanovnici Podsuseda, Gajnica, Stenjevca mogu sa jednim presjedanjem doci do centra, Dubrave, Maksimira, Dupca, Henizelove, Borongaja, pa cak i do Jaruna ili Arene (zapadnog Novog zagreba).

    Plava linija - Laniste - Dubec
    Drugi dio pravca istok - zapad. Linija takoder prolazi kroz centar te ide do zapadnog Novog Zagreba. Stanovcnici Dupca, Dubrave, Maksimira mogu doci sa jednim predsjedanjem na sami zapad (Podsused), u bilo koji dio novog Zagreba, pa sve do Jaruna i Malesnica.

    Zelena linija - Malesnica - Borongaj
    Treca linija koja bi malo vise vrludala ali bi povezala ostatak koji nije sa prethodne dvije linije.
    Velika je masa ljudi na zapadu, kojima je predaleko ici do Bologne na metro, pa bi trebala neka linija tamo. To bi povezivalo Malesnicu, Spansko, pa preko Jaruna, Vrbana, preko Tresnjevke, putem Vukovarske (takoder jako zagusenim prometnim pravcem) sve do Borongaja.
    Potencijalno se moze izmijeniti da bude nekako smislenije i da eventualno prode i preko Zitnjaka

    Gledajuci u buducnot, linije se mogu jednosavno produziti da plava linija ide do Sesveta, a crvena do aerodroma ili centra Velike gorice. (mozda i zelena do Svete Klare ili Jankomira)
    Dio sjeverno od Ilice/Maksimirke nisam uracunao u ovo jer ima manje stanovnika, a linija koja bi vozila do Gracana recimo, nebi imala toliko putnika. Gracani imaju svoju tramvajsku liniju koja bi bila super za doci do metroa, a ostali stanovnici recimo Vrapca, Gornje Dubrave i slicnih kvartova bi mogli imati vise i cesce autobuse koji bi vozili do nekog okretista/metroa.

    Ne treba nam 10 linija metroa, a bome samo dvije nam je premalo, ili jedna kruzna takoder.
    Crvena linije bi potencijalno imala 17-18km.
    Plava linija nekakvih 15km, a zelena takoder oko 15km.
    (gruba procjena na google mapsu)
    Guglo kaze da je procjena 40mil po kilometru, pa bi za ovih cca 50km, cijena bila oko 2 mlrd eura.
    Mozda nekome suluda cifra, ali po meni uopce nije tako suluda, jer bi vjerovatno rijesila vecinu prometnih guzvi u gradu, mogla bi pretvoriti siri dio centra u pjesacku zonu, i smanjila zagadenje zraka (za one zelene).

    Nedavno su nasi crli eksperti dali procjenu od 8mlrd eura i tri linije, koje su po meni totalni promasaj.

    https://www.jutarnji.hr/vijesti/zagreb/lovric-i-baric-obecali-metro-u-zagrebu-brojke-zvuce-nevjerojatno-trajalo-bi-15-godina-a-kostalo-8-milijardi-eura-15544609

    Uz to se da napraviti malo veca parking garaza na krajnjima stanicama metroa, kako bi stanovnici recimo Zapresica, Samobore, Bistre mogla ostaviti aute na Podsusedu i onda dalje metroom.
    Stanovcini Sesveta, Dugog sela i sl na Dupcu, pa tako i stanovnici Novog Zagreba, Luckog, Stupnika na Dugavama ili Lanistu.
    Linije bi isle nekim tramvajskim putevima, istina, ali neke tramvajske linije bi mogli maknuti, ne vidim problem u tome, a graditi metro da nebi isao trenutnim tramvajskim putevima mi je pucanj u vlastito koljeno.
    Zamislite da se makne pruga sa avenije Dubrava i Maksimirske. Prvo mozes prosiriti vozne trake za aute, mozes dodati neki parking, ili najbolje, staviti drvorede i prosiriti nogostupe duz cijelih linija. Isto tako i za prugu po Ilici i Savskoj . Koliko bi grad bio lijepsi da je nogostup na Vlaskoj, Maksimirskoj, Savskoj i Ilici veci i da je pun zelenila.

    Da, to je proces koji traje 15-20 godina sigurno, ali kako se razvijamo, za toliko godina ce promet u gradu biti jos i gori, pa bi trebalo poceti odmah kako bi imali neku nadu u normalniji grad u toj buducnosti.

    Hvala na pozornosti i do slušanja .
  • Sajla
    15.2k
    oprosti što skrećem temu ali.. "Dubeca"? Sigurno ne govoriš RemetinEca, StenjevEca, ČrnomerEca, MarkuševEca..? Isto vrijedi za Dubec.

    A ovo o linijama metroa mi se sviđa :smile:
  • jedan u nizu
    16.4k
    oprosti što skrećem temu ali.. "Dubeca"? Sigurno ne govoriš RemetinEca, StenjevEca, ČrnomerEca, MarkuševEca..? Isto vrijedi za Dubec.Sajla

    :rofl:

    Da, ocigledno dok sam tipkao mozak automatski isao na ''Dubec''. Inace nikada ne govorim Dubeca, vec Dupca :sweat:
    Ne znam da li sam ikada u zivotu vise od jednom morao natipkati rijec Dubec, sve do sad :lol:
  • mlinchica
    4.4k
    Gledam ovu genijalnu nogometnu predstavu u Gorici i razmisljam nesto o prijevozu do Gorice i nazad, guzvama na liniji 268 i slicnim problemima u gradu .jedan u nizu
    oh, oh, oh, kaj si uzel :monkey:

    Ostalo bum sutra čitala, ali kakva je to linija Podsused - Dugave?! Promijeni boju, nemre crvena, frendać s Dubeca.
  • jedan u nizu
    16.4k
    oh, oh, oh, kaj si uzelmlinchica

    Nista, samo sam gledao utakmicu dinama :sweat:

    Promijeni boju, nemre crvenamlinchica

    Bila je prva predlozena boja u paintu :rofl:
    Ili mozda zato jer pocinje na lijevoj strani mape :sweat:
  • rokikaciga
    7.8k
    Fali ti metro do Sesveta. Kvart od 70+tisuca stanovnika odcijepiti od metroa mi nema bas smisla, a u Sesvetama je svakodnevno 24/7 guzva.
  • jedan u nizu
    16.4k
    Fali ti metro do Sesveta. Kvart od 70+tisuca stanovnika odcijepiti od metroa mi nema bas smisla, a u Sesvetama je svakodnevno 24/7 guzva.rokikaciga

    Ma naravno, zato sam i napisao da se linija moze produziti.
    Probao sam napraviti sto krace a da nije bezobrazno kratko i minimalno.
    Teoretski mozes krajnju liniju staviti na Crnomerec i Dubravu, kao neki ''bare minimum'', kao i Savski Gay i Zapruđe. Po meni premalo, ali vidim da je to izvedivo i pusteno u promet dok se linije samo produzuju.
    Sesvete i Velika Gorica bi po meni bili must have metroa. A jednom kada napravis bilo kakve linije, napravio si najveci korak. Produzenje je kasnije piece of cake, nemas izmjena prometnica, kupnje parcela i ne znam cega, samo kopas dalje.

    Racunaj da je ovo samo bezvezno lutanje po mislima dok sam gledao antinogomet u Gorici :lol:
    Ima tu jako puno stvari koje se mogu korigirati na bolje. Vise mi je bila poanta zamisliti nesto sto nije glupa kruzna linija, ili dvije linije koje idu u kriz po osovinama grada (a nemaju smisla jer zahvacaju samo manji dio stanovnistva). Presjedanje na metrou je normalna stvar, i ako zelis funkcionalan metro, to moras imati. Linije idu svakih par minuta i to je cas posla, a evo, sa 3 krizanja u gradu, mozes povezati vecinu kvartova i dnevnih migracija stanovnika.
    Pretpostavljam da bi bilo kojem stanovniku koji bi isao metroom trebalo max 45min voznje sa jednog kraja grada na drugi (koji god kraj to bio).

    Uz to, maknes i neke autobusne linije ili ih samo skratis. Crnomerec ne mora imati puno linija do Stenjevca, Vrapca, Bizeka i sl. Te linije ostavis, ali stavis da voze samo do metroa, ili nekog blizeg okretista tipa Podsused ili Vrapce.
    Istva stvar sa linijama po Dubravi ili Novom Zagrebu. Ostatak javnog prijevoza preusmjeris na to da je prioritet voznja metroom. Ne moramo imati autobuse svud naokolo, samo da povezes sve kvartove i dijelove kvartova sa metroom, a nemaju stajaliste kod sebe.

    Ne moras ni sve linije imati kompletno podzemne. Normalno je vidjeti metro u gradovima koji u dijelovima putuje po povrsini. Recimo linija po Horvacanskoj moze ostati nadzemna, na mjestu tramvajske linije koja je ionako izuzeta od prometa automobilima. (imas 'samo' problem raskrizja).
    Ili recimo linija do aerodroma/Gorice, ona moze dobrim dijelom putovati po povrsini izmedu Dugava u aerodroma. Smanjis troskove gdje mozes.

    Ova abominacija od Barica i Lovrica je toliko nelogicna, a imala bi pribliznu kilometrazu kao ovo sto sam ja nabrzinu nasvrljao u paintu. Sa njihove tri linije ne mozes doci do svih kvartova, povezane su samo glavne osi u gradu i aerodrom. I dalje ostaje abnormalna guzva (mozda jos i veca) po ostalim pravcima. Ako se netko vec mora voziti pola sata do metroa, onda nece ici na njega nego se nastaviti dalje sa autom. Kada vec kopas u rujes po zemlji, ne vidim razlog zasto bi te linije morale biti maltene pravocrtne. Istina da je Zagreb malo onako razduzen, i da je velika migracija istok/zapad, ali te migracije su vise dijagonalne i u razlicite kvartove, a ne samo u dva najudaljenija kvarta na tim linijama.
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.