• Gradjanski Dinamo
    389
    Na X-u sam kratko komentirao kaj mislim o imenu. Pa evo.

    Uopće je smiješno da netko razmišlja o imenovanju stadiona po igraču koji još uvijek aktivno igra profesionalni nogomet. Modrić je najbolji igrač koji je ikada igrao za Dinamo (tu nema spora), ali sigurno nije najveći Dinamov igrač ikada (mnogi igrači koji su bili igrački lošiji od njega su dali klubu nemjerljivo više od njega). Plus, Modriću je odana počast tako što je jedan od pomoćnih terena nazvan po njemu. Za sada je to više nego dovoljno. Tak da - ajmo se uozbiljit.
    Kao što sam napisao kumu @franjicnabeku , stadion bih nazvao Stadion Purgera (ili neka varijanta toga). To bi bilo službeno ime. Tim imenom bi se više nego jasno odala počast tradiciji purgerskog kluba (prije drugog velikog rata i nakon njega). Što se tiče emotivne veze s imenom Stadion Maksimir, ona je apsolutno razumljiva. Međutim, neslužbeno će taj stadion uvijek biti maksimirski stadion. Iz očitog razloga - stadion se nalazi pokraj parka Maksimir. Isto kak je i današnji Trg Republike Hrvatske još uvijek neslužbeno Kazališni trg. Iz očitog razloga. A takvih primjera u Zagrebu ima mnogo.


    https://x.com/gradjanski1986/status/1881635706818183613
  • Bosskovitz
    14k
    Je li 200 tisuća eura stvarno dovoljno novaca da se proda "duša"?rokikaciga

    Naravno da nije. Ali da se iznajmi ime stadiona na određeni vremenski period? Dalo bi se pričati o iznosu (ugovor na koji se referiraš potpisan je prije inflacije, u osjetno siromašnijoj zemlji od Hrvatske, za dvoranu, a ne za nogometni stadion, i to dvoranu koja nema domaćina), ali definitivno da. Možda netko želi biti glavni sponzor Dinama pa mu za par stotina tisuća eura ubaciš i sponzorstvo stadiona?

    Nisu mi jasne te teze o prodaji duše, kao da je Dortmund prodao dušu jer se Westfallen službeno zove Signal Iduna Park, Eintracht jer se Waldstadion zove Deutsche Bank Park, Besiktas jer se Besiktas Stadyumu zove Vodafone Park ili Rapid Beč jer se Weststadion zove Allianz Stadion - i namjerno sam uzeo primjere klubova vrlo snažnog identiteta i impresivne navijačke podrške. Prodaješ sponzorsku poziciju na stadionu kao što prodaješ sponzorske pozicije na dresu, ne treba od muhe raditi slona.

    Slično je i u NBA, Lakersi i valjda druga najpoznatija dvorana više nije "Staples" već jebeni crypto.com Arena. Daj nemoj me...rokikaciga

    Staples Center je isto bio sponzorski naziv, tvrtka Staples je imala 20-godišnji ugovor za naming rights. Doslovno nema nikakve razlike, samo si odrastao uz taj naziv i nosila ga je od otvorenja pa ti je prirastao srcu.

    Tko ima zadnju riječ prilikom odlučivanja o imenu kada i ako jednog dana dođe do toga?maksimirski istok

    Nitko ti sada ne može dati odgovor na to pitanje. Tehnički, vlasnik ima zadnju riječ, ako će stadion graditi gradi i država pola-pola, za pretpostavit je da će biti osnovana neka pravna osoba za upravljanje stadionom. Možda se da na upravljanje klubu, pa bi onda klub imao zadnju riječ, možda se da nekoj privatnoj tvrtki pa bi onda ona; postoji mnogo opcija i to ne možemo još znati.
  • rokikaciga
    31
    I koliki bi iznos trebao biti da se i proda nazivlje za Maksimir?
  • Bosskovitz
    14k


    S obzirom da nikada nitko u Hrvatskoj nije tržišno ponudio naming rights (Opus Arenu je teško brojati jer to veze s tržištem nema), nitko ti ne može dati ni procjenu. Raspišeš natječaj i vidiš prema pristiglim ponudama koliko to vrijedi sponzorima, odnosno koliko oni to cijene.

    Kada je Rapid gradio novi stadion, prodao je naming rights Allianzu. Podaci o iznosu nisu javno dostupni, no znam da se pričalo o 30-ak milijuna eura kroz 10 godina, što drži vodu. Radi se o manjem stadionu od novog Maksimira i stadionu koji nije najveći stadion u gradu i državi, odnosno na njemu igra samo Rapid; s druge strane radi se o stadionu u gradu s 2 milijuna stanovnika i većom kupovnom moći od naše.

    Mislim da je 1,5-2 milijuna godišnje nije nerealna cifra ako se uspije pronaći nekoga tko bi htio biti dugogodišnji partner od samog početka, a ne manje od milijun ako je čisto sponzorstvo.
  • Mali dioničar
    16.6k
    I koliki bi iznos trebao biti da se i proda nazivlje za Maksimir?rokikaciga

    Toliki da bi bilo glupo odbiti ga. Maksimir je specifično ime pa kao što može biti Spotify Nou camp, može biti i Groupama Maksimir, ne zvuči grozno.

    Kao što se Barcelona dugo odupirala sponzoru na dresu pa kad su shvatili da se time stavljaju u nepovoljan položaj u odnosu na konkurenciju, odustali su.

    Budući da se spominje da će država i grad financirati stadion, ne bi bilo čudno da u biti oni prodaju ime stadiona. Dapače, bilo bi logično.
  • Eduardo
    22.2k
    Stadion Maksimir, prava na dodatak imenu prodati sponzoru na 5-10 godina, a po zaslužnima iz prošlosti nazivati tribine, ulaze, trening terene i sl. Rijetki su ljudi bilo gdje na svijetu koji to zasluže za života, a ne postoji nitko od aktivnih igrača koji bi to zavrijedio kad znamo da pred sobom ima još desetljeća u kojima to može kompromitirati (ako već i nije). Tako nešto se sa živućima može napraviti u situacijama kao što je bila sa Sven Goran Erikssonom, a mi već imamo i previše kandidata koji tako nešto zaslužuju posthumno.Sajla

    U potpunosti se slažem s ovim postom i smatram da je najbliže ispravnom načinu razmišljanja. Vjerujem da ovakav model predstavlja najbolju ravnotežu između očuvanja jednog dijela povijesti i financijske koristi za klub. Nazivanje tribina, ulaza ili trening terena po zaslužnim ljudima sasvim je pristojan način odavanja počasti bez pretjerivanja.

    Što se tiče imenovanja stadiona po nekome tko je još uvijek aktivan ili živ nikako se ne bih zalagao za takav potez samo da bi se udovoljilo trenutnim simpatijama ili interesima... bilo gdje u svijetu rijetki pojedinci zaslužuju takvu počast za života, a kod nas je još manje slučajeva koji bi opravdali takvu odluku.

    Također, ne razumijem zašto toliko ljudi u startu odbacuje ideju sponzorskog imena. Kao što je već spomenuto, sponzorsko ime nije trajno, a "povijesno" ime poput Maksimira uvijek se može vratiti. U konačnici, stadioni su postali dodatni resurs prihoda u današnjem vremenu, a ovo je samo jedan od tih načina. Kolika god cifra bila, taj potez donio bi određenu financijsku korist koja bi se mogla uložiti u razvoj infrastrukture, akademije ili drugih važnih projekata. Zašto to odbaciti?

    Uz to, nikako se ne slažem s tvrdnjama da bi sponzorsko ime uništilo identitet stadiona... povijest maksimirskog stadiona neće nestati samo zato što ime uključuje sponzora.

    Još bih naglasio, ako se ide u smjeru promjene, smatram da je jedini ispravan način donošenja odluke referendum među navijačima i članovima kluba.

    Što se tiče spama, sad ću ga pobrisati jer određeni postovi nisu ni smiješni, ni korisni. Tema je ozbiljna i zaslužuje ozbiljnu diskusiju, a ne prebacivanje na razinu sprdnje. Sjedeći forumaš s takvim pokušajem ide pet dana na hlađenje.
  • Mrvica
    4k
    Ostavit ime Maksimir, nisam za to da se mjenja ime stadiona ili da se daje ime po nekakvoj legendi. Poštujem svakog igrača koji je prošao kroz klub, svaku legendu koja je upisana zlatnim slovima u povijest našeg kluba ali sam protiv toga. Što se tiče prodaje sponzoru da daju ime spotify Dinamo stadium, jubitubi, faceshit itd. samo gubi čar i klub postaje umjetan klub i prodali smo se za novce.. Uvijek sam za bilo kakav oblik financijske inekcije za dobrobit kluba, ali ovo ne.
  • Mr Anderson
    9.8k
    Ne postajemo umjetan klub ako imenu stadiona dodamo ime sponzora. Uobičajeno je u cijelom svijetu.
  • Mrvica
    4k
    Zašto moramo biti kao i svi u svijetu? Imaju bannere, imaju reklame i svašta nešto. Zašto uvalit sponzora u ime također? Oprosti, ali po meni nepotrebno i ne trebamo biti kao i drugi.
  • dinamozivivjecno
    2.3k
    mislim da bi ime Maksimir trebalo ostati jer je tu stvarana dugogodisnja povijest kluba, ali recimo puno bolja ideja bi bila odati pocast legendama kluba (Kuze,Cico,Lamza,Belin,Jerkovic,Wölfl...) nekakvim kipicima ispred stadiona kao sto recimo United ima.
  • Ludovic IX
    7.7k
    Dinamo će biti korisnik novog stadiona ne i vlasnik. Nadam sw da će pitati dinamo kad dodje pitanje imena ali onaj tko će platiti taj će i dati ime.

    Koliko znam, neće ni Grad ni država dat novce već sw ide u partnerstvo a pretpostavljam da taj partner neće na lijepe oči dat pare već će nešto tražiti i zauzvrat a to može bit i ime stadiona
  • Bosskovitz
    14k
    Zašto uvalit sponzora u ime također?Mrvica

    Zbog novca koji nam treba, a time ništa ne gubimo, samo dobivamo. Stadion je i dalje isti, mi ga zovemo isto, ni jedan element našeg identiteta nije promijenjen ni malo, a sigurnih milijun-dva godišnje su tu. To su plaće dva dobra igrača.
  • GOAT
    1.8k
    Stadion je i dalje isti, mi ga zovemo isto,Bosskovitz

    Isto tako nitko ne dodaje "spotify" ispred Camp Nou. To je samo službeni naziv koji se najčešće izgubi.
  • Mrvica
    4k
    Poštujem tvoje mišljenje Boss, ali ostajem pri onome šta sam napisao gore.
    Shvaćam da nije mala lova u pitanju i da nam svaki € znači. Ali eto, kako god se odluči pa makar i kontra ovoga šta sam napisao i da na kraju bude ime sponzora u imenu stadiona i dalje ga volim svakim danom sve više.
  • NKDZ86
    2.6k
    Zbog novca koji nam treba, a time ništa ne gubimo, samo dobivamo. Stadion je i dalje isti, mi ga zovemo isto, ni jedan element našeg identiteta nije promijenjen ni malo, a sigurnih milijun-dva godišnje su tu.Bosskovitz

    to je premali novac za tako nešto. onda bi po tome mogli i dodati sponzora u imenu kluba, mi ćemo ga zvati dinamo tako i tako ,a klub nek se zove npr. dinamo t-com...
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.