• rokikaciga
    1.1k


    Najozbiljniji je jer je jedini isao predstaviti svoj program. Ovo mu je politicki sjajan potez bio i dobit ce lijep broj glasova zbog ovoga. On je bio spreman gradanima pokazati svoj program bez obzira dosao Senf ili ne ili netko od drugih protukandidata.

    A s obzirom da svi znamo tko je i sta je Lovric to je sramota. Ja prvi nebum glasao za njega.
  • CISCO
    260
    Kolega preporučujem dokumentarac "Apsurdistan".

    Bio je prije koji dan na HRTu.

    Tu ćete dobiti odgovore na pitanja oko voznih redova i stanica.
  • CISCO
    260
    Sažetak na temu Metroa u Zagrebu.

    Grad Zagreb ima oko 770.000 stanovnika, dok šire gradsko područje broji oko 1 milijun. U usporedbi s gradovima koji imaju metro sustav (npr. Beč 2 milijuna, Prag 1.3 milijuna, Budimpešta 1.75 milijuna), Zagreb ne doseže kritičnu masu stanovništva za ekonomski opravdanu gradnju podzemne žljeznice. Dodatno, urbana struktura Zagreba je razmjerno raspršena, što dodatno smanjuje iskoristivost metro mreže.

    ZET-ov tramvajski sustav dugačak je oko 120 km i pokriva većinu šireg gradskog područja. Sustav ima 15 dnevnih i 4 noćne linije, a mogućnosti za modernizaciju (uvedba prioriteta na semaforima, digitalna kontrola prometa, obnova voznog parka) nisu ni izbliza iscrpljene. Također, mreža prigradske žljeznice (HŽPP) ima značajan neiskorišteni potencijal.

    Prosječan trošak izgradnje 1 km podzemne žljeznice u Europi iznosi od 120 do 250 milijuna eura, ovisno o dubini tunela i geološkim uvjetima. Za pretpostavljenu liniju od 15 km u Zagrebu, okvirni trošak izgradnje bi iznosio:

    Minimalna procjena: 15 km x 120 mil. € = 1.8 milijardi €

    Maksimalna procjena: 15 km x 250 mil. € = 3.75 milijardi €

    Održavanje sustava i operativni troškovi dodatno bi opteretili gradski proračun za cca 50-80 milijuna eura godišnje (referenca: operativni troškovi Beča i Praga po km metro mreže).

    Područje Zagreba karakteriziraju visoke razine podzemnih voda, slojevi šljunka i pijeska te kompleksni geotehnički uvjeti, što značajno poskupljuje izgradnju podzemnih prometnica. Zagreb je i seizmički aktivno područje, što dodatno povisuje zahtjeve za stabilnost konstrukcija i sigurnost.

    Trenutačno dnevno prometno opterećenje javnog prijevoza u Zagrebu iznosi oko 730.000 putovanja. Od toga tramvaji oko 500.000, autobusi 200.000, a HŽ oko 30.000. Metro sustav nije isplativ ako dnevno ne prevozi preko 800.000 putnika. Prag i Budimpešta, koje imaju znatno veću dnevnu fluktuaciju, jedva dostižu tu brojku.


    Umjesto metroa, racionalnija rješenja za Zagreb su:

    Modernizacija tramvajske mreže

    Uvođenje BRT sustava (Bus Rapid Transport)

    Integracija željeznice u ZET sustav (npr. kartični sustav)

    Pametni prometni sustavi (ITS)

    Digitalizacija upravljanja prometom i sustava obavijesti putnicima

    Biciklistička infrastruktura i pješački koridori

    ____________________________________________________
    Izgradnja metroa u Zagrebu nije opravdana zbog:
    Nedovoljne gustoće stanovništva i urbanog opterećenja
    Visokih troškova izgradnje i održavanja
    Povijesne zapuštenosti drugih prometnih sustava
    Postojanja racionalnijih i jeftinijih alternativnih rješenja

    Grad Zagreb bi trebao fokus usmjeriti na modernizaciju postojeće infrastrukture i postupnu integraciju pametnih rješenja, što će u kraćem roku i uz manji trošak značajno poboljšati mobilnost i kvalitetu života građana.

    To sam sažeo iz jednog svog seminara na tu temu. S time da noviji podaci pokazuju da ZET-Tram prevozi i manje nego kaj sam bio gore napisao. cca. 460.000
  • NitkoBitan
    26k
    Nikome nije palo na pamet da unosni lobiji stoje iza zagovaranja metroa?
  • DrawTube
    6.8k
    Ljudi moji, Bernardic po Ilici želi provuc tramvaj do Vrapča, a Lovrić želi paralelno s prugom graditi metro

    Pa samo to pokazuje koliko su odvojeni od realnosti. Ilica od Vrapča do Črnomerca je valjda najzakrčenija ulica u Zagrebu ujutro, s tim da bi jedan lik tu još riknuo tramvaje, a drugi bi ju SKROZ prokopao

    Tko god se vozi vlakom Istok-Zapad, zna koliki je to potencijal. Uostalom, prosječna brzina vlaka sa postajama, ubrz/uspor je oko 50km/h a prosječne brzine metroa po Europi su 35-45 km/h. Dakle oni bi kopati, potrošili milijarde, da uz sve to imamo SPORIJU mrežu

    Ne, rješenje je staviti bolju signalizaciju na željeznice koja omogućuje veći protok vlakova, kupiti još jedno 30 garnitura i roknut ih da idu svakih 10 minuta. Također napraviti postaje na južnom kraku pruge (Cibona, Savski most, Kajzerica)

    A apropo tramvaja, prije bih njih ukopao, te im digao brzinu, jer koliki vidim po zakonu tramvaji na odvojenim koridoru smiju voziti i 70km/h
  • Mathiasovi Chageri
    5k
    Ako metro mogu imati Rennes, Toulouse, Lausseana, Bilbao, Kriviy Rih i Adana, onda može i Zagreb.NORTE

    Okej, ne slažemo se, no Bilbao i Lauseanne imaju specifičnu geografsku strukturu - s jedne strane brdoviti tereni, s druge strane uske doline, a uračunavajući i povijesnu jezgru, to im sve čini metro kao praktičnije rješenje nego u šire razvučenom i relativno ravnom gradu poput Zagreba.

    Ja samo smatram da postoje jeftinije alternative (npr. proširenje tramvajske i željezničke mreže i integriranje u ZET, uvođenje brzih autobusnih linija ili "light rail" sustava). Ignoriranje postojeće željezničke infrastrukture dok se paralelno planira izgradnja potpuno nove podzemne mreže je po meni realno strateški promašaj. Prigradski vlakovi već dosežu brzine veće od tramvaja i autobusa, a uz češće intervale, više stanica i digitalizaciju sustava mogli bi postati najbrži način kretanja po Zagrebu i okolici (ZET + HŽ integracija).

    Gradovi poput Münchena, Beča, Kopenhagena, Züricha i Praga koriste željeznicu (S-Bahn, ÖBB, S-tog) kao ključni dio gradskog javnog prijevoza, a mi bismo mogli ubiti dvije muhe jednim udarcem. Prvo, povezati rubne dijelove Zagreba i širu regiju (Zagorje, Velika Gorica, Zaprešić, Dugo Selo) u jedinstveni prometni sustav, drugo omogućiti ljudima brz dolazak i kretanje po Zagrebu tim sustavom, pa možda stimuliramo i iseljavanje iz Zagreba u prigradska naselja.
  • Tvrdica McTvrdi
    29
    Vezano uz Metro, ja kada sam iz Maksimira radio na Jankomiru mogao sam se osloniti na vlak. Problem je onaj dio između Glavnog i Zapadnog kolodvora koji dugo traje, ali nakon toga Kustošija, Vrapče, Gajnice ide skroz dobro. Vlakovi su nam sada i novi, grijanje i hlađenje funkcionira, pristojan WC, internet, punjenje mobitela i laptopa...stvarno mislim da uz možda malo frekventije linije, popravljenu prugu i još 1-2 ekstra stanice to može super funkcionirati. Ovo je čisto neko osobno iskustvo, gore Cisco ima stručniji post.
  • rokikaciga
    1.1k
    Samo da se osvrnem na Beru... koliki je to politicki amater i glupan.

    Da se jucer pojavio i bio rrlativno normalan uzletio bi se na drugo mjesto i mozda imao kakvu takvu sansu protiv Senfa. S ovim se jos vise zakopao.
  • jedan u nizu
    13.1k
    Meni recimo nikada nije bilo jasno zasto ljudi iz Velike Gorice preferiraju onaj famozni autobus 268 do glavnog kolodvora kada imaju vlak koji vozi do tog istog glavnog koldvora?

    Evo sad sam random kliknuo na mjesto u Gorici i do glavnog kolodvora nudi dvije opcije, bus kojem treba 57min, i vlak kojem treba 33 min.
    Vozni red busa je cesci pa ga daje kao prvi izbor, ali vrijeme putovanja je skoro pa duplo krace.
    Uz sve cari putovanja toga busa, ne znam zasto se ljudi ne voze vlakom cesce.

    jos je sada 19h pa nisu guzve na cestama tolike, a u spici vjerujem da je i osjetno vece, dok za vlak nebi trebalo imati razlike.

    Ako je netko iz V.Gorice neka mi objasni taj misterij, ali mislim da nekako ljudi opcenito po RH zanemaruju vlak i uopce ga ne uzimaju u obzir.
    Dakako da je to najveca krivica HŽa i sustavnog zanemarivanja zeljeznicke ifrastrukture, ali valjda postoje neki benefiti toga.

    Kada bi se zeljeznica u zgu popravila to bi zahtijevalo od HŽa vece promejene i vecu ulogu, ne moze to grad sam rijesiti nikako, tko god da bude na vlasti.
    A kako znamo da HDZ u ZGu nece biti na vlasti jos neko duze vrijeme, mislim da nece biti dobre kooperacije izmedu grada i ministarstva prometa da se to rijesi.
  • IvanKupres
    123
    Senf je uvjetovao stadion s demokratizacijom Dinama.ElDorado

    I kaj bi mi sad trebali? Pljeskat mu? Pa napravio je to radi političkih poena, i neka, hvala mu na to, al nastavljam prezirat sve ostalo što on predstavlja. I Hitler je izgradio autoceste. Pazi sad bi mi trebali senfu dic spomenik il kaj.

    Ajmo ovako. Voziti bicikl je općenito gej i zato u našem narodu ne će zaživjeti. #nedamonafossilfuelsTvrdica McTvrdi

    Pa istina, ljudi osjecaju na duhovnoj razini nesto sto nuzno ne mogu objasniti. Biciklisti su jedan od rijetkih sportova gdje su većina sudionika ljevičari, bicikliranje na duze staze snizava testosteron, kao i maratonsko trcanje. Naravno mountain biking je totalno druga stvar. A da ne pričam o tome da je odrasli muskarac koji biciklira u sukobu sa interesima vlastite prostate.

    Ja osobno ću glasati za Jonjića. A svi ostali kandidati su mi prihvatljiviji od Tomaševića i tko god da bude u drugom krugu dat ću mu glas samo da Tomasevic ne dođe do drugoga mandata.Miro Vugrinec

    Potpisujem sve ovo osim toga da su svi bolji od Tomasevica. Bolji je od nevjeste Selak Raspudić, od kad je u politici ženskoj se izobličila faca, ona nije više ista osoba. Pretvorila se u narcisoidnog psihopata kao Dala Sandala koji nije ista osoba kao prije Rusije.
  • ElDorado
    3.6k
    Za kog ces ti glasati i koga prezires je jako relevantno za naš klub, grad a i hrvatsko drustvo u cjelini.
  • Patak
    3.4k
    woke+jugokomunizam. Po meni nema gore kombinacije.
  • jedan u nizu
    13.1k
    I kaj bi mi sad trebali? Pljeskat mu? Pa napravio je to radi političkih poenaIvanKupres

    Boli me kurac radi cega je to napravio, ali napravio je i skidam kapu zbog toga.

    Nijedan drugi, NIJEDAN drugi politicar nije niti ''A'' rekao nesto po pitanju demokratizacije dinama, dok je TT javno 'uvjetovao' nesto na temelju toga.

    Biciklisti su jedan od rijetkih sportova gdje su većina sudionika ljevičari, bicikliranje na duze staze snizava testosteron, kao i maratonsko trcanje. Naravno mountain biking je totalno druga stvar. A da ne pričam o tome da je odrasli muskarac koji biciklira u sukobu sa interesima vlastite prostate.IvanKupres

    :rofl: :rofl: :rofl:

    Evo ne znam sto da ti kazem osim da ti dam neke adrese i brojeve telefona:

    Address: Bolnička cesta 32, 10000, Zagreb
    Phone: 01 3780 777
    Hours: Open 24 hours

    Address: Jankomir 11, 10090, Zagreb
    Phone: 01 3430 000
    Hours: Open 24 hours


    Bez brige, znamo da si GaijiZg ili kako se vec zvao, pa je baniran. Iste recenice, iste argumente je i 'on' koristio, na istim temama komentirao i iste gluposti je valjao.
    Moderatura, molim ban duplog profila, hvala!
  • IvanKupres
    123
    Nijedan drugi, NIJEDAN drugi politicar nije niti ''A'' rekao nesto po pitanju demokratizacije dinama, dok je TT javno 'uvjetovao' nesto na temelju toga.jedan u nizu

    E, koji drugi politicar je bio gradonacelnik? Ne shvacam, senf je jedini imo priliku nesto napraviti, a druge osudujes jer niti nisu bili u prilici. Ocito je da senf koristi Dinamovštinu da bolje upakira svoje lubeničarstvo NPC javnosti, a neki ovdje to slave. Pa daj vidi estrogensko lamatanje ruka lika na onoj PR snimci proslave pobjede, tebi to normalno? To je tebi Dinamovština. Ne treba biti glup, treba pragmatično prihvatiti sta politika da, al to je to. Jel treba slavit HDZ ako drzava uistinu na kraju plati pola stadiona? Mislim prema tvojoj logici treba 2030te slavit HDZ.
  • jedan u nizu
    13.1k
    E, koji drugi politicar je bio gradonacelnik? Ne shvacam, senf je jedini imo priliku nesto napravitiIvanKupres

    Svaki kandidat za gradonacelnika je imao priliku barem nesto izjaviti.

    Svaki ministar, svaki premijer, svaki sudac, svaki predsjednik RH je imao priliku nesto REĆI o pitanju demokratskog dinama.

    Koliko ih je to napravilo?

    Vecinom su na neki nacin podupirali Mamica, sto javno, sto pozivnicama na rodendane, sto na kavama, a sto pasivom
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.