• jedan u nizu
    10.1k
    Valjda onda alociraš budžete. Pa alociraj onda ovaj budžetMali dioničar

    Alocirao sam da si naporanJos-Optimus

    Oprostite decki, ali ovo mi je top, za ulazak u best of by forumasi :D
  • Mali dioničar
    16.3k
    zašto se Dinamo ne može smatrati kompanijom i što smatraš standardnim šprancama oglašavanja, neki primjer?Mathiasovi Chageri

    Dinamo ima vrlo volatilnu strukturu prihoda. Standardnoj kompaniji prihod raste po nekoj stopi.

    Recimo imaš projekciju prihoda po godinama 100, 105, 112, 120.

    U takvoj je situaciji normalno napraviti marketinški budžet po godinama recimo 10, 11, 12...

    Dinamo vrlo realno može imati prihode 60 pa 30 pa 40 pa 80...

    Ako si u dobroj godini kad igraš ligu prvaka odlučio potrošiti par milijuna eura na marketing no kako će se točno taj trošak marketinga kretati u ostalim godinama.

    Konkretno pitanje za vas marketingaše bi bilo koliko novaca bi Dinamo trebao troštiti na marketing i kako bi se novac alocirao.

    što smatraš standardnim šprancama oglašavanja, neki primjerMathiasovi Chageri

    Laička je podjela na digitalni, tradicionalni (TV, print, outdoor), sponzorstva i evente, analize i istraživanja.

    Kod Dinama smo imali primjer kombinacije oglašavanja i dijeljenja ulaznica u SN za koji je zaključeno da srozava Dinamo, imali smo onih čuvenih milijun kuna, imali smo emisije na radijima, imali smo Dinamove umetke u Večernjaku.

    Sad imamo oglašavanje u tisku s namjerom dovlačenja Modrića uz postizanje awarnessa o Dinamu i želi se da se Dinamo spominje u svakom tekstu kojem će tema biti Modrićeva karijera nakon isteka ugovora s Realom.

    S obzirom na to da je ovdje brdo marketinških stručnjaka koji na konkretna pitanja odgovaraju u stilu "šta tebe boli kurac koliko koštaju stolice" ne moraš mi ni odgovarati na ovaj post.

    Ono čega se držim i u što istinski vjerujem uz dužno poštovanje vama marketinškim guruima je da sudbinu jednog nogometnog kluba determinira uspjeh na terenu, a da će marketinške akcije na awerness o Dinamu utjecati marginalno.

    Najveći utjecaj na awerness o Dinamu ima igranje u Ligi prvaka. I koji gol Petkovića na Euru bi pomogao.

    Sve sam ovo mogao staviti pod Nepopularna mišljenja pa ne bi bilo toliko zgražanja fantoma marketinga.
  • superhik
    11.8k
    Dinamo ima vrlo volatilnu strukturu prihoda. Standardnoj kompaniji prihod raste po nekoj stopi.

    Recimo imaš projekciju prihoda po godinama 100, 105, 112, 120.

    U takvoj je situaciji normalno napraviti marketinški budžet po godinama recimo 10, 11, 12...

    Dinamo vrlo realno može imati prihode 60 pa 30 pa 40 pa 80...

    Ako si u dobroj godini kad igraš ligu prvaka odlučio potrošiti par milijuna eura na marketing no kako će se točno taj trošak marketinga kretati u ostalim godinama.
    Mali dioničar

    Zato imaš i volatilni marketinški budžet koji se određuje prema projekcijama prihoda za iduću godinu.

    Ako ispadneš iz Europskih natjecanja prirodno ti se smanjuje i trošak oglašavanja zato što nemaš više toliko oglašivačkog efforta u kojeg moraš ulagati. Padom prihoda od nekog natjecanja pada i potreba odnosno i trošak oglašavanja.

    Konkretno pitanje za vas marketingaše bi bilo koliko novaca bi Dinamo trebao troštiti na marketing i kako bi se novac alocirao.Mali dioničar

    Vidim da je došlo do pomutnje. Kada smo govorili od 10-15% revenua kao troška marketinga, on se odnosi na marketinški budžet na godišnjoj razini. Velika razlika je između marketinškog budžeta i troškova oglašavanja koji se alociraju na medije. Ovo prethodno navedeno za EN klubove je vjerojatno trošak oglašavanja, ali ne i marketinški budžet.

    Ono čega se držim i u što istinski vjerujem uz dužno poštovanje vama marketinškim guruima je da sudbinu jednog nogometnog kluba determinira uspjeh na terenu, a da će marketinške akcije na awerness o Dinamu utjecati marginalno.

    Najveći utjecaj na awerness o Dinamu ima igranje u Ligi prvaka. I koji gol Petkovića na Euru bi pomogao.
    Mali dioničar

    Naravno da sve ovo ima utjecaj na awareness, ali Dinamu danas treba marketinški awareness više nego ikada.

    Zašto? Pa pogledaj samo koji postotak ZG populacije dolazi na Dinamove prosječne utakmice i broj prodanih ulaznica.
    Awareness je potreban kako bi ljudima Dinamo ponovno ili pak nekim novima, ušao u glave i prvi im pao na um kad je (čisto laički bubam) trenutak da odaberu Dinamovu utakmicu umjesto odlaska na Sljeme ili u Zoološki vrt ili umjesto sjedenja u birtiji...

    Marketinški awareness stvara vezu u dugoročnoj memoriji i cilj je da se pomoću awarenessa ta veza "upali" kad je osoba koja je pripadnik odnosno kupac u kategoriji najspremija da se konvertira.
    Tako možda netko kroz 3 ili 4 mjeseca neće kupiti ulaznicu za Istru zato što je Petko dao neki gol, ali vjerojatno hoće zato što se počela ili se ponovno identificira s Dinamom kao brandom (pomoću kanala oglašavanja)
  • rob ljubavi
    911
    Decki, dajte kad ste tako marketinski nastrojeni ima li tko volje pisati zavrsni rad s tog podrucja ? :lol: :lol:
  • scooniepenn
    3.6k
    Evo da se malo uključim u ovu raspravu koja je krenula s kampanjom #imalobismisla i zakupljenim oglasima u tiražnoj i utjecajnoj Marci. Dakle, sama kampanja je kombinacija offline i online kanala, i to preciznije zakupljenih print oglasa i digitalne kampanje na vlastitim kanalima GNK Dinama. Od same ideje do realizacije, kao netko tko se bavi komunikacijskim menadžmentom (kontekstualno šire od samog PR-a ili odnosa s javnošću), mogu reći da je sve odrađeno by the book i za to apsolutne pohvale. Ovdje ne možemo samu kampanju mjeriti kroz klasični ROI jer čak i da smo oglašavali novu Dorina čokoladu prodajni efekti ovise o više parametara, a ne samo uspješnosti media mixa (kombinacija oglasnih kanala koji su korišteni u kampanji). Ono što je puno bitnije je način na koji se kampanja organski prelila u manje više sve relevantne svjetske medije, i to ne samo vodeće sportske medijske platforme. Ovom kampanjom Dinamo je dobio izuzetno puno ne samo kad je riječ o jačanju imidža i prepoznatljivosti brenda na europskoj pa i svjetskoj razini, već je ovom kampanjom podignuo vrijednost brenda Dinama koja značajno izlazi iz klasičnih marketinških i komunikacijskih metrika. Ono o čemu se ovdje raspravljalo je koliko Dinamo treba trošiti na marketinške (a ja bih dodao i komunikacijske aktivnosti). Dinamo kao najznačajniji hrvatski sportski brend (uz hrvatsku nogometnu reprezentaciju) može i mora značajno bolje nego se to radilo do sada, što zahtijeva i određena ulaganja. Ne mislim da to nužno mora biti više od 10%, ali ono što je, također, bitno je da u neki okviran budžet za marketinške i komunikacijske aktivnosti (koje bi se definirale kao integralni dio marketinške i komunikacijske strategije) ulaze i one aktivnosti koje se rade i financiraju iz budžeta pojedinih sponzora. Dakle, tu govorimo o sinergiji između Dinama i sponzora odnosno eksploataciji pojedinog sponzorstva gdje je u samom iznosu sponzorstva određeni dio definiran kao oglasni prostor odnosno marketinške aktivnosti koje financira određeni partner. I s obzirom da sam dosta oduljio ono što je jako bitno imati u vidu da sve što će se raditi nije uvijek do kraja mjerljivo kratkoročno poput recimo podizanja broja pretplatnika ili prihoda od merchandisinga. Neke stvari treba odraditi s ciljem postizanja "quick winsa", a neke druge poput recimo "Navijačkog programa" treba promatrati kao pilar gdje je glavni poslovni cilj povećanje baze vjernih navijača za recimo 20% ili 30% u sljedećih 5 godina (ovo sam uzeo kao ilustrativni primjer).
  • The Undertaker
    6.3k
    Kao prvo, moram se ograditi jer ne znam detalje plana Modrić u Dinamu i u kojoj je fazi. Laički, oglas sigurno neće dovesti Modrića u Dinamo. Po meni, glavna stvar je stvaranje LP kompetitivne ekipe kojoj bi on bio vođa i mentor. Ako to Dinamo može osigurati i tek ako Modrić stvarno bude na vagi, onda bih uložio tih 50000 eur u oglas. To bi mi bio kraj a ne početak kampanje.
  • superhik
    11.8k
    Nadodao bi samo da je utjecaj awarenessa (kao dugoročnog efekta) na prihode i znanstveno dokazan kroz djelo Les Bineta i Petera Fielda

    screenshot-2020-06-29-at-15-22-59.webp
  • Dudu9
    1.2k
    Pa dinamo sa oglasom u Španjolskoj i sad u Hrvatskoj pitanjima za navijače za Modrića, stvara okruženje da Modrić vidi da je poželjan u Dinamu i da nece imati problema zbog suradnje sa mamicem , jednostavno pružaju mu plavi tepih da se vrati u Dinamo
  • Mathiasovi Chageri
    3.3k
    Hvala ti puno na nekom konkretnom odgovoru, složit ćemo se da je ovako puno bolje diskutirati nego kad se na pitanja odgovara pitanjima. Jednostavnije mi je shvatiti tebe i tvoje stajalište, a onda nešto probati i odgovoriti.

    Dinamo ima vrlo volatilnu strukturu prihoda. Standardnoj kompaniji prihod raste po nekoj stopi.Mali dioničar

    Mogu shvatiti što želiš reći, no ako krenemo od najbazičnijih stvari također Dinamo je entitet koji posluje na nogometnom tržištu, na kojem nudi određeni proizvod (igrače, utakmice, merch) koji prodaje (svaki u svojoj sferi), kako bi ostvario dobit ili barem pokrio troškove, sam po sebi je financijsko-poslovni entitet. Znači apsolutno se može smatrati kompanijom. To što ima volatilne troškove ga ne eliminira.

    Konkretno pitanje za vas marketingaše bi bilo koliko novaca bi Dinamo trebao troštiti na marketing i kako bi se novac alocirao.Mali dioničar

    Nisam u klubu i ne znam kakvo je stanje, ne znam strukturu i ne znam tko je na kraju krajeva zadužen za odobravanje marketinškog budgeta, tko alocira budget i kakav je bio dosad odnos prema marketingašima u Dinamu. Ono što ti mogu reći iz vlastitog stajališta i nekakvog zapažanja je da je marketing Dinama bio ispod svake razine. Sve više od toga, lupanje nekih brojki i postotaka i davanje projekcija je neodgovorno. Ja sam imao dva generalna direktora koji su imali potpuno oprečne stavove i alocirali dva vrlo različita postotka za marketinške aktivnosti. Jedan je smatrao da se treba povećati advocacy i awareness pa je davao više love marketingu, drugi je smatrao da sve to treba prebaciti na drugu liniju troška i naručiti više uzoraka proizvoda, pa se poigrati s aktivacijom na prodajnom mjestu pa je marketing dobio manje love.

    Kod Dinama smo imali primjer kombinacije oglašavanja i dijeljenja ulaznica u SN za koji je zaključeno da srozava Dinamo, imali smo onih čuvenih milijun kuna, imali smo emisije na radijima, imali smo Dinamove umetke u Večernjaku.Mali dioničar

    Misliš li ti da su to bile pogođene marketinške aktivnosti? Štoviše, jesu li one bile uspješne? Jesu li rezultirale povećanom prodajom karata ili dolaskom na utakmice? Moglo li se zaključiti u onom trenutku akcije za milijun kuna da je to najgora aktivnost u povijesti Dinama kao kluba i da neće uspjeti? Naravno da se moglo. Nama je najveći uspjeh marketinga u zadnjih 15 godina bio otvaranje fan-shopa duboko u 21. stoljeću. O čemu mi pričamo?

    Sad imamo oglašavanje u tisku s namjerom dovlačenja Modrića uz postizanje awarnessa o Dinamu i želi se da se Dinamo spominje u svakom tekstu kojem će tema biti Modrićeva karijera nakon isteka ugovora s Realom.Mali dioničar

    To je samo jedna od aktivnosti, nije svakako temeljna strategija kluba da se fokusiramo samo na awareness. Uostalom, takve vrste aktivnosti ne možemo odmah definirati kao uspješne ili neuspješne jer trebaju vremena da bi mogli vidjeti rezultate. Ne znam zašto te ta reklama u Marci toliko smeta, to je klasični način dizanja awarenessa i vratio se kroz masu članaka, portala i javnih ličnosti koje su to shareale i tako proširile Dinamov dres po svijetu. Koštala je otprilike kao 3 oglasa 1/1 u Večernjem ili 24sata u petak/subotu/nedjelju a napravila je više nego što bi desetci takvih oglasa napravili.

    Ono čega se držim i u što istinski vjerujem uz dužno poštovanje vama marketinškim guruima je da sudbinu jednog nogometnog kluba determinira uspjeh na terenu, a da će marketinške akcije na awerness o Dinamu utjecati marginalno.Mali dioničar

    Složit ćeš se da jedna Roma ne treba pretjerano dizati awareness i da se o njoj zna na četiri strane svijeta. Ta ista Roma je dala svom community manageru slobodu da potpuno opusti komunikaciju i svaki tjedan odabere neki random klub iz Afrike ili Azije kao "prijateljski klub tjedna", označi ga i stavi njihovu sliku i dobila to da si je dovukla masu followera iz tih zemalja, digla osjetno svoj broj pratitelja i engagement. Možda zvuči banalno ali taj Gambijac, Malezijac ili Namibijac će sad pratiti Romu, komentirati, možda s njom odigrati Football Manager ili ju odabrati u FIFI, naučiti igrače, možda i njih zapratiti ili eventualno dublje pratiti klub. Tvoja logika je onda da su takve stvari nepotrebne, da se lova koja se alocirala na marketing mogla alocirati u transfere, da se dovede neki bolji igrač pa da umjesto da budu 5. na kraju sezone, budu 4. i to će im više utjecati na awareness nego 50.000 pratitelja iz svih djelova svijeta.
  • austrijanac
    4.6k
    Ako je trošak ovoga bio 50,000€superhik

    Da li je ovo odokativno ili potvrđeno približno?
  • superhik
    11.8k
    spominjalo se samo u javnosti. Nagađanja.
  • blue heart 72
    1.9k
    U ZG vozi tramvaj na novoj liniji 10 - Modrić

    Možda je ipak previše toga, da bi bilo slučajno.
    U svakom slučaju #imalobismisla#
  • Time
    926
    Mozda malo i previse forsiraju to,shvatio je da je dobrodosao ne treba ga molit,sad je na njemu
  • Paggini
    29.5k
    Mozda malo i previse forsiraju to,shvatio je da je dobrodosaoTime

    Ne jebe zgodan...
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.