• deda
    34.3k
    Dečki Dinamo mora postati klub svoji navijača i članova. Točka.
  • superhik
    11.8k
    Uhvatio sam malo vremena i pozabavio se svojom strukom pa ću pokušati ovdje objasniti u čemu je problem s našim marketingom.

    Većina vas već primjećuje nedostatke u marketinškim naporima našeg kluba ili je barem osjetila njihove posljedice. Dok se oni zaduženi za marketing trude poboljšati situaciju, važno je shvatiti da će svaki takav pokušaj ostati nedovoljan ako ne posvetimo pažnju osnovi svakog uspješnog marketinškog pristupa: strategiji.

    Općeniti nedostatak strategije ili, barem, nedostatak kvalitetne strategije (jer niti jedna nije potpuno savršena) primjećujemo već godinama: nedosljedno djelovanje, sezonski pristup i neujednačeno marketinško djelovanje. Sve to proizlazi iz dugotrajnog zapostavljanja ugleda kluba, što je dovelo do narušavanja samog kluba bao branda (jedan primjer je sustavno snižavanje cijena ulaznica, a kasnije iznenađenje kad se te cijene vratile na normalu).

    Klubovi su, u suštini, poput bilo koje druge tvrtke, ali klupski marketing mora biti prilagođen jedinstvenoj specifičnosti: većina ljudi se emocionalno vezuje uz nogometne klubove više nego uz druge marke poput obuće ili odjeće.

    Ključno je usredotočiti se na tzv. "backwards approach" prilikom kreiranja strategije, što znači da razmatramo krajnje ciljeve i zatim radimo unatrag kako bismo identificirali korake potrebne za njihovo postizanje.

    Još jedna bitna stvar za napomenuti je i da se svaki marketing oslanja na dvije vrste djelovanja: dugoročno i kratkoročno.
    Neću vas zamarati o omjerima, legendarni Les Binet i Peter Field govore o omjeru 60:40 gdje se djelovanje i raspodjela budžeta raspodjeljuje oko 60% na dugoročne ciljeve, a 40% na kratkoročne ,ali za točan omjer trebalo bi napraviti malo dublje istraživanje kluba kao takvog.


    Što bi za Dinamo bili dugoročni ciljevi?
    Npr. Povećanje broj članova za 40% do 2027. godine
    Povećanje broja posjetitelja domaćih utakmica za 30% do 2026.
    Vraćanje, odnosno ponovna izgradnja klupskog branda


    Što bi bili kratkoročni?
    Npr. povećanje prodanih artikala u trgovinama za 10% do kraja 2024.
    inkrementalno povećanje broja posjetitelja domaćih utakmica za 5% do kraja 2024.
    povećanje broja članova kluba za 10% do kraja 2024.


    Dinamo kako klub svojim segmentima odnosno kupcima unutar kategorije nudi nekoliko njima bitnih stvari:

    • posjetu domaćih utakmica (uključujući jednokratno kupnju i godišnje ulaznice)
    • članstvo u klubu
    • artikle
    • poistovjećivanje s klubom, odnosno općenito Dinamo kao brand


    Svaka ova stavka treba poseban pristup, ima posebne kategorije kupaca, pa vjerojatno čak i segmente kupaca, a negdje dolazi i do tzv. "spill over efekta" gdje nekim svojim aktivnostima djelujući recimo na klub kao brand utječemo i na povećanje posjete domaćih utakmica, kupnju artikala...

    Prilikom kreiranja marketinške strategije važno je posegnuti za jednom bitnom stvari, a to je tzv. tržišna orijentiranost.
    Što to znači? To znači da klub nije svrha sam sebi i kao takav se ne treba tržišno orijentirati na samog sebe već na one zbog kojih postoji: ljude koji ga vole, prate, ali i one koji će to činiti u budućnosti.

    Tržišna orijentiranost "prema van" treba biti prihvaćena od svih struktura kluba u cijeloj vertikali i horizontali.
    Ovo je jako bitna stvar zato što je preduvjet za stvaranje ostalih segmenata marketinške strategije koji se još nazivaju i "sveto trojstvo marketinga":

    • segmentiranje
    • targetiranje
    • pozicioniranje

    Neću o svakom ovom posebno zato što bi mi oduzelo previše vremena i prostora, ali kod kreiranja ovog "svetog trojstva marketinga" jako je bitno obaviti istraživanja među postojećim, ali i potencijalnim pripadnicima kategorije u kojima se klub nalazi kako bi bolje saznali s kojim problemima se susrećemo, kako da segmentiramo odnosno dobro definiramo pripadnike kategorije, kako ćemo ih i na koji način targetirati i kako ćemo se na kraju krajeva pozicionirati.

    tek kada smo dobro definirali segmente, načine targetiranja i pozicioniranje, možemo pristupiti onome što se najviše vidi na van i za kojim većina, pa tako i naš klub poseže prvo, bez da je napravio temelje na dobroj marketinškoj strategiji: taktifikacija.

    Tek kad smo definirali strategiju znamo gdje ćemo se oglašavati i kome, na koji način, kojim formatima, koje poruke ćemo koristiti i koji su nam ciljevi.

    Ovo je samo bilo ukratko i nadam se da sam uspio nekako razjasniti što je potrebno kako bi klupski marketing počeo funkcionirati.
    Ako netko ima neka pitanja rado ću odgovoriti.
  • NORTE
    12.9k
    nedostatak kvalitetne strategije (jer niti jedna nije potpuno savršena) primjećujemo već godinamasuperhik
    Viđao sam strategije u čije se provođenje uložilo ogromna sredstva pa su se mijenjale nakon par mjeseci jer nije bilo željenih rezultata.

    dinamo je brend koji će nastavit djelovat na svom tržištu nevisno o uspjehu (svog "proizvoda" ili marketinga), jer nije baš klasično poduzeće, ali važnost dobrog marketinga danas ne treba ni posebno isticati.


    Vidjet ćemo što će nam donijeti Castore po pitanju webshopa i artikala, ali dinamo je prevelik da bi ovisio o drugima. Jedan od dokaza nesposobnosti i lošeg upravljanja velikim brendom.
  • superhik
    11.8k
    Jako puno marketingaša zbog nedovoljno dobre edukacije marketinški plan nazivaju strategijom ili pak taktički dio nazivaju strategijom.

    Ali i ona je živo biće. Uvijek kad je na djelu radimo neke promjene i učimo iz nje pa je nadopunjujemo ili mijenjamo.
    Strategiji treba neko vrijeme da počne djelovati, iako na kratkoročne rezultate s dobrim istraživanjem i postavljenom strategijom možemo odmah možemo utjecati.
  • NitkoBitan
    20.8k
    U posljednje vrijeme je marketing na razini pa ocekujem nesto i za "1. april"... s obzirom na to da je derbi bio prekjucer... :cool:
  • Nolifer
    8.8k
    A cijela sezona je takva, nek ništa ne objave, sjeti se samo kako je prošlo ono sa ''a je to i sucima''. Nekome dobro sjelo, nekome ne. Radije bih da ih izbacimo iz kupa, pa nek im to bude objava tjedna.
  • NitkoBitan
    20.8k
    Ma dobro, nek bude u granicama simpaticnosti. Ne treba nuzno na racun rivala, mozemo i na svoj racun, prank itd.

    Samo nek nesto objave jer nam objave u zadnje vrijeme (pogotovo poslije derbija) "gore". Keep up the flow...
  • Mrvica
    4k
    Netko voli Dragonball :lol:

    FB-IMG-1711973555001.jpg

    FB-IMG-1711973557203.jpg
  • Keyser Soze
    11.2k

    Admin trpa i ne vadi.
  • Georg Koch
    5.1k
    https://www.instagram.com/reel/C5X776ZLobp/?igsh=MXY5cGhpaml0NzRhbg==

    Jao videa i pjesme u pozadini.
    Do kud smo dosli nismo ni svjesni :cool:

    Puca dlaka!
  • Imamo Dinamo
    3.7k
    Jel zna tko jel ovo admin Futsal Dinama presao u GNK? Ovakve stvari su prije bile na FD instagramu :starstruck:
  • NORTE
    12.9k
    Možda ste već vidjeli oglase i plakate, Kaufland u Zagrebu odradio brutalan marketing za dinamo.
    plavi-utorci-hit?JGstbGVnYWN5LW9uc2l0ZS00JA==
  • Vučko53
    272

    Sta se dogadaa?!
  • dzg717
    1.1k
    E tako se radi marketing. Bravo bravo
  • Nolifer
    8.8k
    Kaj se dešava sa ovom zadnjom objavom?
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.