• The Undertaker
    5.9k
    Apsolutno sam za to da država i gradovi kupuju hrvatsko ako je usporedive kvalitete čak i ako je10-15% skuplje ako je to produkt hrvatske tehnologije i hrvatskih firmi. U konačnici je to za grad i državu jeftinije.
  • serbus
    4.3k
    Samo da ispravim Srbi su htjeli uzeti tramvaje sve dok nisu skužili da kabina vozača ide u slovo U.
    https://www.jutarnji.hr/globus/beograd-nece-zg-tramvaje-4096101
  • Imamo Dinamo
    3.7k

    Zar nisu bili prijavljeni i Siemensov Combino te AnsaldoBredin Sirio? Tak stoji na Wikipediji. Također, vidim sada da je nakon probe u Helsinkiju tramvaj kritiziran kao pre bučan. Iz Končara su najavili da će TMK2400 biti tiši nego TMK2200/2300. S obzirom na to da im je buka bila jedan od najvecih problema zbog kojeg nisu izvozili, uvjeren sam da ce to popraviti
  • Bosskovitz
    12.8k
    Zar nisu bili prijavljeni i Siemensov Combino te AnsaldoBredin Sirio?Imamo Dinamo

    Govorio sam o ovom posljednjem iz proljeća ove godine, na njemu je Končar definitivno bio jedini prijavljen.
  • Imamo Dinamo
    3.7k

    Aha mislio sam da mislis na Bandiceve. Isprike
  • Jaro
    7.8k
    pa ovdje ocito kvaliteta nije dovoljna za trazenu cijenu, bar netko bi kupio tramvaj (ili vlak) da nesto valja. Takodjer, cim se na natjecaj za nabavku tramvaja ne javi bas nitko (a svugdje, cak i u Sarajevu i Beogradu se javlja >1 ponudjaca) logicno je zakljuciti da je natjecaj napisan samo za njih...
    A koliko je u konacnici jeftinije vidimo da se pokvareni mijennaju 30 godina starim otpadom iz njemacke dok dodju novi... Te stare jeftine ce za 2,3,5, 10 godina trebati zbrinuti kao otpad a to takodjer nije besplatno...
  • Bosskovitz
    12.8k
    Apsolutno sam za to da država i gradovi kupuju hrvatsko ako je usporedive kvalitete čak i ako je10-15% skuplje ako je to produkt hrvatske tehnologije i hrvatskih firmi.The Undertaker

    Ako je usporedive kvalitete, da. Hrvatska puška na hrvatskom ramenu i te fore, apsolutno: VHS i HS su vrhunski primjerci oružja, drago mi je da smo to kao država podržali, radi se o kvalitetnom, konkurentnom proizvodu.

    Ali Končarovi tramvaju naprosto nisu tramvaji koji su usporedive kvalitete s najboljima. Tom logikom smo dali milijarde za brodogradilišta jer je bilo važno da se kod nas proizvodi, pa zapošljavaju ljude, pa industrija je važna, pa plaćaju ovdje poreze i prireze... ne. Država može neke stvari pogurati, ali ako nešto postoji samo i isključivo zbog milosti države, onda je neodrživo i ne treba postojati.
  • The Undertaker
    5.9k
    Neka je. Grad samo treba inzistirati da Končar isporuči tramvaje kvalitete prema specifikaciji. To se sve da riješiti ugovorima.
  • Fanboy
    2.8k
    Daleko da je Končarov tramvaj savršen, ali uopće nije loš koliko ga neki ovdje nastoje ocrniti i nije samo izvoz baziran na kvaliteti i dobrom ponudi, igra tu hrpa faktora od lobiranja, dugogodišnje suradnje, ponude na ostalim ulaganjima između tih kompanija i grada gdje se daju veći popusti, iskustvo itd.

    Nastoji se zamaskirati kupovina smeća od 30-ak godina sa domaćim tramvajima koji su s obzirom na manjak iskustva u proizvodnji bili više nego dobri i moderni u odnosu na prethodne. Sva sreća, sad se vraćamo u one iz 90-ih bez klime koji se drugi rješavaju da bi nabavili moderne, energetski štedljive i komforne za putovanje.
  • The Undertaker
    5.9k
    Ja sam se vozio valjda sa svim tipovima tramvaja koji grad Zagreb ima. Sa aspekta korisnika, tramvaji su sasvim u redu. Ne znam što ljudi očekuju. Za točnu procjenu kvalitete i cijene bi stručni ljudi trebali izračunati TCO (ukupan trošak vlasništva) koji uključuje i operativne troškove a ne slušati naklapanja sindikata ZETa koji štiti svoje interese.
  • Patak
    3k
    Končarevi tramvaji su odlični, i to ne samo tramvaji nego i lokomotive. Argument da se nisu prodavali po svijetu ne znači ništa, jer tu odlučuje politika a ne samo kvaliteta. Evo netko je napisao da su u Beogradu odustali jer su vidjeli slovo U. I drugi imaju domaće proizvođače pa biraju njih.

    Končar kao firma je dokazana u svijetu a ne samo kod nas, najveći hrvatski izvoznik i to iz tehnološkog sektora. Znači najbolje što imamo u državi, a da nisu prirodne ljepote..
    https://lidermedia.hr/klub-izvoznika/prihodi-grupe-koncar-iznose-601-1-milijuna-eura-porasli-za-27-1-posto-153872

    Ja fakat ne znam od kud te tvrdnje o njihovoj lošoj kvaliteti ono što je kod nas loše kvalitete to su političari. Ajd si zamislite Končar dogovara velike poslove po svijetu, a ovdje mora razgovarati i dogovarati s kokošarima iz grada, vjerojatno nisu previše zainteresirani.
  • db-izbjeglica
    16k
    ti končarevi tramvaji su tu već godinama...služe svrsi. vozio sam se u njima kao srednjoškolac, student - više se ne vozim, niti planiram u budućnosti.
    jesu najbolji na svijetu - zasigurno ne!
    jesu najgori na svijetu - zasigurno ne!

    međutim, ja se uvijek iznova začudim kad ekipa misli da se u inozemstvu natječaji vrednuju samo, jedino isključivo po kvaliteti, cijeni, isplativosti...a da tu nema politike, lobiranja i sličnih zakulisnih igara.

    ne, to što nešto ne prođe na nekom međunarodnom ili bilo kojem drugom natječaju ne znači da je proizvod, usluga ili bilo što drugo smeće.
  • Ali
    2.3k
    Ljigava konferencija za kraj godine gradske uprave..
    Poceli su sa nas proracun je 9,5 puta veći od splitskog !

    Ok jebem vam onda mamu,
    split ima dva stadiona jedan od cca 4.500 nenatkrivenih mjesta sa dvije lose tribine. I drugi kapaciteta cca 35.000 mjesta od kojih je barem 20.000 natkrivenih (u gradu koji onako odokativno ima barem 30% manje dana sa oborinama i barem 60% vise dana sa toplijim vremenom.
    I taj isti grad ima jednog jedinog prvoligasa !

    Grad Zagreb za kojeg sami kazete da ima 9,5 x veci proracun ima sto? : jedan stadion od cca 5.000 mjesta od kojih cca 2.000 natkrivenih.
    I drugi stadion kapaciteta cca 20.000 mjesta od kojih jedva 500natkrivenih. A imamo tri prvoligaša !

    Pa tko je tu lud! I jos se hvališ. Dakle ja kao građanin grada Zagreba imam manju plaću od mog kolege iz Splita a imamo isti ugovor o radu, tj. isti nam je brutto.

    On moze svoju djecu odvest normalno na utakmicu a ja?

    To cije je zemljiste, tko je projektant, tko ce biti izvođač... ma ljudi zaboli me ona stvar. Meni sa tako velikim proracunom i izdvajanjem iz place treba normalni komforni stadion, da mogu neometano doci do njega javnim prijevozom kad vece nemam parking. Gdje je kupljen tramvaj, koliko je star, tko ga popravlja, nije moja briga... meni treba da dolazi dovoljno cesto 4-10 minuta preko dana i da mi je unutra ugodno da nije pretrpan putnicima i da je temp ugodna. I da je karta u skladu sa prosjecnom placom. Dakle da je isti omjer cijene karte u jednom smjeru ili mjesecnog pokaza sa placom kao i u europi. A tko ce ih popravljat i koliko kosta privremeni a koliko novi.. ma daj odjebite vise od mikrofona. Primite se posla za kojeg ste izabrani.

    E da i daj odvezite mi vise ovaj bio-otpad smrdi mi dvoriste grozno nakon punih 23dana od zadnjeg odvoza (zivim 8 km zracne linije od spomenika banu J.Jelačiću) , sramota. A ne za rijeci imamo hrabrosti i bla bla bla... i mi smo super...
  • Sad opet
    202

    Pa oni okrugli Česi, Katice, sve su to tramvaji kojim sam se vozio i služili su svrsi. Čemu bolji? Ili ipak treba težiti boljem.... Nitko ne kaže da su smeće, ali mogu i trebaju biti bolji. Ja ne vjerujem sindikalistima, Mozemovcima, Bandićevcima, itd. Ali znam i vjerujem svojim očima, prijateljima koji rade u ZET-u i svi kažu da su Končarevi tramvaji jednostavno loši. Popravci teški i skupi ( većina obavlja direktno Končar i tako uzima još love). Dio više ne spada pod kvarove nego se krpa samo da imaju nužan broj teamvaja.
    A ti argumenti da su dobri zato što Končar dobro posluje su na nivou da Možemo radi odlično zato jer špara novce tako što ne želi ulagati u stadion ili odvoz smeća. Ili da je Bandić bio naj jer nam je ostavio divnu i najskuplju žičaru...
    Končar ima jako dobre i unosne dijelove poslovanja ( kao npr. Končar transformatori ) a da se pita samo dio s izradom tramvaja, davno bi otišli u stečaj. I sad rade samo zato jer skupo naplaćuje održavanje i izradu ovih novonaručenih.
  • db-izbjeglica
    16k
    pa nikad ni neće razviti bolji proizvod ako negdje ne dobiju priliku...a gdje ćeš nego u zagrebu.
    to nije ni malo jednostavan, ni lagan posao...čak je i kompliciranije to sve održavati nego napraviti takav proizvod i pustiti ga u pogon.

    kako pijatelji iz zet-a znaju kakvi su popravci na drugim tramvajima, jesu lagani, teški, skupi?

    mislim, ti fakat misliš da je...ne znam...alfa romeo najbolja marka automobila za talijansku policiju? isto to vrijedi i za volvo i švedsku? jel jeftinije i lakše održavati škodu octaviu combi ili volvo V90? koja država na svijetu još ima par tisuća V90 u funkciji ministarstva policije, vjerojatno ni jedna! jel to znači da je volvo smeće od auta za tu namjenu?

    države uvijek nađu računicu da svojim proizvođačima daju posao i omoguće daljni razvoj i proizvodnju...vrlo lako je naći logičan interes u tome!
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.