• Bosskovitz
    12.7k
    Končar je inače top firmaPatak

    TMK2200/2300, što je tramvaj iza kojeg stoji Končar - Električna vozila d.d., koristi se samo u Zagrebu i Liepaji. Nitko drugi ga nigdje drugdje nije htio, od Srbije i BiH do Austrije i Finske. U Lodzu su izgubili od Pese Twist koja je prvi tramvaj napravila tek 2006. i danas vozi u 7 gradova u nekoliko država, u Beogradu su izgubili natječaj od CAF-ovog Urbosa 3, tramvaja koji vozi u čak 34 grada na svijetu, u Helsinkiju od Škode Artic koja vozi u 7 gradova. U tom Helsinkiju su ih i testirali (i u Sofiji, koja je isto odustala) te poslovično iskreno nisu uzeli niti u uži izbor jer je naprosto preglasan i skučen - kaj realno znamo i mi ovdje, čak i bez mogućnosti usporedbe s boljima.

    Neuspjeh da se ikome proda i jedan tramvaj, izuzev nekim čudom šest komada Liepaji, govori da to naprosto nije konkurentan i kvalitetan proizvod.

    A tome definitivno ide u prilog i vrlo sumnjiva činjenica da je pored 5-6 etabliranih proizvođača tramvaja u Europi i nekolicine onih manje etabliranih - Končar bio jedini koji se prijavio na natječaj za 20 novih zagrebačkih tramvaja vrijedan nemalih 50-ak milijuna eura. A nije da takvih natječaja ima 100 svake godine, ima ih malo: godinu dana prije tog natječaja je Sarajevo (!) naručivalo 15 novih tramvaja i pristiglo im je pet ponuda: Stadler, Durmazlar, CAF, Škoda i Alstom.
  • Sad opet
    202

    E to je ono gdje ja vidim problem. Nekakvu muljažu i pogodovanje ( iskreno ne znam kakav je bio natječaj, ali po tome je očito da je bio takav da se samo Končar mogao javiti). A ne u ovim novim ( starim) tramvajima.
  • Jaro
    7.7k
    Končar je inače top firma, jedan od najvećih hrvatskih izvoznika.Patak

    Koji Končar? Ima ih 20 valjda, izvoze transformatore i tu su vrh, ali ova električna vozila rade samo za ZET i HŽ - 2 svjetski poznate uspjesne firme u neefikasnosti, manjku transparentnosti i slicno...
  • The Undertaker
    5.9k
    Samo u Hrvatskoj je "muljaža" ako se ogromni posao da hrvatskoj tvrtki, još k tome zagrebačkoj, koja zaposli Zagrepčane, plati poreze i prireze, porez na dobit, itd...
    Bolje da smo dali posao Siemensu ili Alstomu pa neka Nijemci i Francuzi isplate sebi bonuse. Onda se isti ti čude kako se kod nas ništa ne proizvodi.
    Ne treba kupovati svako domaće smeće ali Končarevi tramvaji, kakvi god bili, su daleko od smeća. Drugo je pitanje održavanje. Ako je ono loše, uskoro će i ovi njemački tramvaji biti smeće.
  • Bosskovitz
    12.7k


    Da, bolje da smo kupili kvalitetnije strane tramvaje nego nekvalitetne domaće. Ako Končar proizvodi tramvaj koji može pobijediti samo na duboko sumnjivom natječaju u Zagrebu, onda ih ne mora ni proizvoditi. Za nemale poreze i prirez koji plaćam svakog mjeseca ne očekujem da se nekog tapša po ramenu mojim novcem samo zato kaj proizvodi u Hrvatskoj, očekujem kvalitetu.

    Apsolutno sam za to da se kupuje hrvatsko kada je hrvatsko kvalitetno i kompetitivno, ali kupovati nešto hrvatsko samo zato kaj je hrvatsko - to nek rade sa svojim novcem, ne s mojim. Lagano mi je pun k tog socijalističkog populizma i "slavne naše industrije" koja živi isključivo od javnog novca, ušminkana brodogradnja.
  • Sad opet
    202

    Zet ne smije popravljati te (Končareve) tramvaje. Održava ih Končar i samo to što je "domaća" firma joj ne daje pravo da je zato jedina ispravna i dobra za građane .
  • The Undertaker
    5.9k
    Za nekoga Končar mora napraviti prve tramvaje, negdje ih mora isprobati, naučiti na greškama uočenim u eksploataciji, pa na temelju toga napraviti nove, poboljšane koje će onda moći prodati na svjetskom tržištu. Drugi rade to isto samo se mi čudimo.
  • The Undertaker
    5.9k
    Ne ulazim u te odnose. Stvar ugovora i dogovora.
    Odabir proizvođača tramvaja je stvar strategije.
  • Bosskovitz
    12.7k


    Sve ok, pomogli smo im s time. Jesmo li dobili neki popust ili nešto, s obzirom da smo im bili pokusni kunići, nismo? Ok, ajde, domaća su firma. Kome su u 20 godina od tada uspjeli prodati te tramvaje?

    Nikome. Samo nama. I sada ih opet samo mi kupujemo jer nitko drugi ne želi. Nema to nikakvog smisla. Probali smo, podržali smo, nije išlo. Ajmo onda probati nešto bolje, jer bolje očito postoji.
  • Sad opet
    202

    Ja sam bio za domaće, i slažem se da im se prve može " progledati" kroz prste ali do kad ? Ne vidim ( i ne čujem) da su naši nešto naučili, već nastavljaju prodavati iste. ( Naručena je samo nova serija istih kakve imamo a koji su očito loše kvalitete). Tužno je ako su ti stari njemački bolji od naših puno novijih, a jesu.
    E to je nešto gdje Možemo griješi i gdje stvari očito nisu "čiste". Novci cure a ljudi se lijepe na "stare tramvaje" koji su očito dobro rijesenje za "prijelazno" razdoblje i putokaz da se može bolje proći ako ćemo gledati van "svog dvorišta ", gdje se samo gleda kako podijelit neku lovu nekom svom
  • Jaro
    7.7k
    Bolje da smo dali posao SiemensuThe Undertaker

    Zanimljivo kako je najuspjesniji dio Koncara bas onaj dio povezan sa Siemensom... Ovi da ne sudjeluju na (polu)dirigiranim natjecajima nebi ni postojali sto govori dovoljno o njihovon kvaliteti. Zapravo, mala brodogradilista...
  • The Undertaker
    5.9k
    Dobili smo popust jer u Hrvatskoj plaćaju poreze i prireze, porez na dobit, komunalije, zapošljavaju ljude, angažiraju mahom hrvatske podizvođače itd...
    U konačnici, kad zbrojimo sve ulaze i izlaze, dobijemo daleko najjeftiniji tramvaj na tržištu.
  • The Undertaker
    5.9k
    Nema problema da je i Siemens ako je tvornica u Hrvatskoj.
  • Jaro
    7.7k
    dakle tvoj stav je da bolje da vecina ispasta kako bi i nesposobni opstali? Sigurno i na vlastitom osobnom primjeru zivis tu filozofiju pa koristis i kupujes iskljucivo proizvode domace proizvodnje nebitno kakva je kvaliteta i/li cijena?
  • Bosskovitz
    12.7k
    Dobili smo popust jer u Hrvatskoj plaćaju poreze i prireze, porez na dobit, komunalije, zapošljavaju ljude, angažiraju mahom hrvatske podizvođače itd...The Undertaker

    To je jako kreativno shvaćanje financija, ali sve i da se slažem: napravili su loš proizvod kojeg ne mogu prodati nikome. Ako je i imalo smisla podržati pionirski pothvat hrvatskog tramvaja prije 20 godina, nema nikakvog smisla danas bacati novac u očito propali projekt. Okej, u zadnjem natječaju radi se uglavnom o europskom novcu, mi (zagrepčani) plaćamo samo PDV državi, ali i dalje smo za taj novac mogli dobiti bolje i kvalitetnije.
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.