• deda
    34.3k
    Obično ideš na gornju granicu jer očekuješ rast. Ali evo ti tih 12.500. Za Astanu, Hapoel, Hajduk, Anderlecht ti je taj kapacitet bio dostatan u najuspješnijoj sezoni da ne kažem od kada.
  • SAS1987
    15.3k
    dobra analiza ali treba u obzir uzimati i ostale faktore, barem prosjecnu gledanost i jako subjektivan faktor - potencial.

    Dinamo je prosle godine imao prosjecnu gledanost od cca 9500 (hnl i europske utakmice).

    Potencial - dinamo ima dva izrazito jaka demotivatora za prosjecnu gledanost, uprava kluba i katastrofalni stadion. Sa npr. socio modelom i dobrim radom sa navijačima i dobrim stadionom (puno manje ljudi dokazi na utakmice zbog npr kiše itd) vjerujem da se prosjek može podignuti na 13 000 - 15 000.

    Po meni treba napraviti stadion od npr 25 000 od ko jih cca 1500 ide za goste i tampon zono, 1000-2000 na lože i business seats i ostane cca 22 000 za navijače.

    Uz kapacitetu je važno da je stadion pravi navijački "ultras friendly". Jedan nivo, blizu terena, akustican i strme tribine. Važno je da i na manjšim utakmicama postoji prejebena atmosfera koja privuce na stadion jos veci broj ljudi.
  • deda
    34.3k
    Najveći problem moje analize je lojalnost koja je kod nas na niskim granama. Sa razvojem lojalnosti ako ikad dođemo do toga, moći će se preciznije utvrditi i potreban kapacitet. Ali po meni velim, 17-20 tisuća, 23-25 apsolutni maksimum.
  • SAS1987
    15.3k
    to lojalnost ili takozvani "Team identification" sam več jednom vrlo na kratko opisao. Može se svasta napraviti da se podigne lojalnost ali se na tome u klubu radi jako malo.

    https://www.zonadinamo.com/discussion/comment/11735
  • deda
    34.3k
    Sjećam se tvoje analize, vrhunski. :up: Razmišljam da je stavim na face, iako publiku tamo ne zanimaju ozbiljne stvari.
  • SAS1987
    15.3k
    slobodno stavis na fb ako koga zanima. Naravno uz lekturu :D Napisat cu jos koji dio ovih dana, jer sam procitao stotine ako ne i tisuce stranica o tome.
  • ZGBhoy
    1.7k

    Da da sruši ga pa koristi kao prostor za stanove i tako dalje, ne vjerujem ja njima niš
  • GZomanid
    688
    Ako ikad do toga i dođe, bio bi najsretniji da se ruši jedna po jedna tribina. Ako nas "privremeno" premjeste negdje drugdje, vrlo je vjerojatno da će lova iznenada presušiti i radovi će stati na 10-20 godina..
  • reziser
    6.9k
    ne odlučuje tu Kustić
    iste takve izjave su dali mnogi
    i? i dalje smo na maxiruglu
    možda naša djeca dožive novi stadion
    sam me zanima, AKO ikad počne i završi gradnja u gorici, tko će tamo igrati?
  • marcio amoroso
    38.4k

    Zavisi čija djeca. Nečija djeca tu imaju godina kao neki forumaši :grin:
  • reziser
    6.9k

    Znam ja to jako dobro :cry:
    Zato i napisah NAšA djeca :smile:
  • SAS1987
    15.3k
    Jako dobar dokument o tome kako se radi novi stadioni.
    https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/pdf/2013/11/blueprint-successful-stadium-development.pdf

    Kod svakog navijača postoji takozvani "Place attachment" (PA), izraz koji se u tom kontekstu koristi za opis navezanosti navijača za klupski stadion. On je jedan od jačih motivacijskih faktora kod odluke navijač za (ne)odlazak na utakmicu. Dinamo treba u budućnosti koristiti metode kako povećati PA navijača i istodobno povećati zaradu od posjet navijača na stadionu.

    Posjet na stadionu i okolini može biti:
    - Dan utakmice: Kada idu na utakmicu navijači ne potroše novac samo na ulaznicu, nego i na hranu, piće, rekvizite itd. Dinamo treba pronaći način da navijači popiju pivu / pojedu hamburger ili picu na stadionu a ne u barovima oko stadiona. Tako se može značajno povećati cash flow od match daya. I o tome treba razmišljati kod novog stadiona. Na postojećem stadionu se može npr. kvalitetnije iskoristiti prostor ispod istoka. Ako navijač na utakmicu potroši npr 20€ (10€ ulaznica i 5€ prijevoz i 5€ pivo u pubu) treba klub pronaći model kako privući navijača da popije pivu na stadionu i s tim ostvari dodatnu zaradu (Rapid Vienna ima sponzorski ugovor s pivovarom i zbog toga što se popije puno piva na stadionu).
    - Dan kada nema utakmice: Posjet klupskog muzeja / stadiona, fan shop... - zašto se ne bi na stadion i u muzej tijekom godine dovelo sve učenike osnovnih i srednjih škola iz Zagreba i okolini. To je vrlo efektivni način kako povećati broj navijača.

    Klupski muzej:
    - Dinamo ima nevjerovano bogatu povijest i zbog toga treba klupski muzej. Klupski muzej može donijeti profit od ulaznica a još je važniji zbog povećanja lojalnosti (Team Identification) postojećih navijača i stjecanje novih navijača.
    - Za referencu, tehnički muzej Nikole Tesle u Zagrebu je u 2017 posjetilo 170 767 posjetitelja a galeriju Klovićevi dvori 314 767 posjetitelja (http://mdc.hr/files/file/muzeji/statistika/Posje%C4%87enost%20hrvatskih%20muzeja%20u%202017.pdf)

    Ima još 1000 stvari kako se mora iskoristi stadion u svrhe financijskog napredka kluba. Nadam se da će se o tome voditi računa u fazi gradnje novog stadiona.
  • Goran
    80
    Ne znam što ima Kustić željeti rušenje Maksimira kad nije za nacionalni stadion, svašta...

    Ovo je sve kaj SAS1987 piše super, ali da je GNK-u stalo do više publike već bi na tome poradili, ove cijene sjevera od 50 kn za svaku tekmu ove sezone već su poruka. Na istom tom Sjeveru se ne može niti voda kupiti, dakle, boli njih...
bold
italic
underline
strike
code
quote
ulist
image
url
mention
reveal
youtube
tweet
Add a Comment

Dobrodošli na Forum Zona Dinamo!

Zona Dinamo je Forum na kojem se okupljaju navijači i simpatizeri Dinama, te na jednom mjestu raspravljaju i informiraju se o klubu i svim ostalim stvarima koje imaju poveznicu s našim klubom. Ostali su dobrodošli kao gosti i u skladu s tim trebaju se i ponašati.